Cursus LinkedIn

Cursus beoordeling

4.6/5

/ 9,3

In het kort

Met ruim 600 miljoen accounts wereldwijd en 7 miljoen actieve gebruikers in Nederland is LinkedIn hét populairste zakelijk online netwerk van de B2B-markt. U kunt er dus zeker van zijn dat ook uw doelgroep zich op LinkedIn bevindt. Daarmee is LinkedIn hét platform dat u als ondernemer/marketeer zeker niet meer mag negeren. Zo is LinkedIn een uitstekend zakelijk online platform om op recruitmentkosten te besparen, uw omzet te verhogen en online marketing opties te benutten.

Cursus LinkedIn: een uitstekend zakelijk online platform om uw omzet te verhogen, online marketing opties te benutten en flink op recruitmentkosten te besparen

Met ruim 600 miljoen accounts wereldwijd en 7 miljoen actieve gebruikers in Nederland is LinkedIn hét populairste zakelijk online netwerk van de B2B-markt. LinkedIn gebruikers bestaan onder andere uit ondernemers, directeuren, managers, inkopers en andere beslissingsbevoegden. U kunt er dus zeker van zijn dat ook uw doelgroep zich op LinkedIn bevindt. Daarmee is LinkedIn hét platform dat u als ondernemer/marketeer zeker niet meer mag negeren. Want, hoe zou u het bijvoorbeeld vinden om direct in contact te treden met beslissingsbevoegden?

Door LinkedIn op de juiste manier in te zetten, is het een uitstekend zakelijk online platform om de sales te verhogen, online marketing opties te benutten, maar ook om op de lange termijn flink op personeelskosten (recruitment) te besparen. LinkedIn kan dan ook een ontzettend effectief platform zijn om uw marketingdoelstellingen te realiseren.

  • Maar hoe gaat u als ondernemer of marketeer LinkedIn inzetten voor bedrijfsmatige doeleinden?
  • Hoe maakt u een optimaal ingerichte bedrijfspagina?
  • Hoe zorgt u er op LinkedIn voor dat u onder de aandacht komt van relevante doelgroepen?
  • Welke content kunt het beste delen (contentstrategie)?
  • Wat kunt u doen om op te vallen?
  • Hoe verzamelt u commerciële leads en onderhoudt u zakelijke contacten?
  • Hoe wordt u zelf beter gevonden door potentiele klanten?
  • Hoe komt u op het spoor van toekomstig personeel?
  • Hoe kunt u LinkedIn gaan inzetten als verlengstuk van uw marketingstrategie?

In de dagelijkse praktijk zien we dat de meeste ondernemers en marketeers LinkedIn er maar een beetje op gevoel bij doen. Vaak is er ooit een profiel aangemaakt en denken zij dat ze vanzelf gevonden gaan worden door nieuwe klanten. Er gaat vaak een wereld voor ze open wanneer er uitleg wordt gegeven over de mogelijkheden en de werking van LinkedIn. Uit onze ervaringen blijkt dat ondernemers en marketeers LinkedIn niet maximaal benutten, omdat het hen de knowhow en tijd ontbreekt om er eens even rustig voor te gaan zitten. En nadenken over een slimme communicatiestrategie zodat de website en social media elkaar op de juiste manier versterken, is vaak ook een brug te ver. Wij helpen mensen die weten dat ze meer rendement uit LinkedIn kunnen halen, maar er niet aan toekomen om dit allemaal zelf uit te zoeken. Onder begeleiding van een LinkedIn specialist leren we u het maximale rendement uit LinkedIn te halen en zo uw marketingdoelstellingen te realiseren.

Het programma van de cursus LinkedIn is samengesteld door LinkedIn specialisten die jarenlang vanuit de praktijk aan allerlei complexe LinkedIn vraagstukken hebben gewerkt. Zij weten wat u nodig heeft om succesvol te zijn met LinkedIn. Daarbij wordt er tijdens de training rekening gehouden met uw persoonlijke situatie. De opdrachten die u tijdens de training maakt zijn dan ook op uw eigen praktijkcase toegespitst. In samenspraak met de docent stelt u een praktisch plan van aanpak op, zodat u aan het einde van de cursus geheel zelfstandig met LinkedIn aan de slag kan. Wij geloven namelijk niet in standaard verhaaltjes. Zowel merken, bedrijven als personen zijn nu eenmaal verschillend. Tijdens deze praktische cursus LinkedIn leert u als ondernemer of marketeer hoe u LinkedIn kunt gaan inzetten om uw bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Ook leert u LinkedIn in te zetten voor personal- en corporate branding. Daarbij rekening houdend met wat u wilt uitstralen en wat bij uw imago past. Volg de cursus LinkedIn en haal het maximale rendement uit LinkedIn!

Doelgroep & voorkennis

De cursus LinkedIn is geschikt voor iedereen die zich bedrijfsmatig en op professioneel niveau gaat bezighouden met LinkedIn. Ook is deze cursus geschikt voor mensen die de basisprincipes van LinkedIn al kennen, maar nu een verdiepingsslag willen maken. Deze cursus is geschikt voor zowel de beginnende als gevorderde LinkedIn gebruikers. Denk hierbij aan:

  • Ondernemers en directeuren
  • Social media managers
  • Online marketing managers
  • HR managers
  • Communicatieadviseurs
  • Marketeers en inkopers

Voordat u aan de training start, voert u een kennismakingsgesprek met onze docent zodat we goed weten waar u als deelnemer voor komt en wat u wilt leren. Deze punten worden ook besproken tijdens de cursus. Ook maken wij een Quick-scan van uw LinkedIn profiel zodat wij een beeld hebben van waar u nu staat. Daarnaast maken we een print van uw huidige LinkedIn profiel als “nulmeting”.

Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.

Lesmaterialen, software en benodigdheden

Wij adviseren om een eigen laptop mee te nemen. Mocht u niet over een eigen laptop beschikken, geef dit dan door aan uw opleidingsadviseur. Uw opleidingsadviseur zal voor een passende oplossing zorgen. Dit kan inhouden dat er voor u een laptop wordt gehuurd.

Wat ga ik leren?

De cursus LinkedIn behandelt alle basis en geavanceerde begrippen, mogelijkheden en functies van het zakelijke platform LinkedIn. Dit is mogelijk gemaakt doordat de inhoud van de cursus speciaal is samengesteld door ervaren en certified LinkedIn specialisten. We gaan concreet en praktisch aan de slag met uw LinkedIn profiel en maken dit direct in orde.

Allereerst doet u grondige kennis van LinkedIn op. Hierbij zal worden uitgelegd wat LinkedIn is, wat de mogelijkheden zijn en hoe LinkedIn werkt.

  • Hoe werkt LinkedIn en wat zijn de mogelijkheden?
  • U leert alle LinkedIn knoppen en functies kennen.
  • Hoe zet ik LinkedIn als verlengstuk van de marketingstrategie?
  • Het aanmaken en onderhouden van een LinkedIn bedrijfspagina.
  • Hoe maak ik een profiel 100% in orde?
  • Wat zijn goede status updates? Wanneer en hoe vaak kan ik die het beste posten?
  • Voor wie schrijf ik statusupdates?
  • Wat zijn groepen?
  • Hoe bouwt u een kwalitatief zakelijk netwerk op?
  • Hoe realiseert u meer volgers en fans?
  • Waar zitten mijn klanten en wie zijn mijn fans? Hoe ga ik hen via LinkedIn bereiken?
  • Wat zijn showcases? Hoe maakt u die aan en hoe zet u deze in?
  • Hoe zoek ik nieuwe klanten via LinkedIn en genereer ik leads?
  • Hoe wordt ik gevonden door potentiele klanten?
  • Geavanceerde zoekopties leren gebruiken.
  • Aanbevelingen geven en krijgen.
  • Twitter koppelen aan LinkedIn.
  • Concurrentieanalyse in LinkedIn.
  • Creëren van events en andere applicaties.
  • Van welke groepen ga ik lid worden?
  • Hoe zorg ik voor een hoge mate van betrokkenheid in deze groep(en)?
  • LinkedIn koppelen aan andere marketingplatformen.
  • Wat is een carrière pagina?
  • Hoe kunt u als werkgever uzelf het beste profileren?
  • Take aways, tips, tricks en advies.

In het hoofdstuk “lesprogramma” wordt een compleet overzicht van de cursusinhoud weergegeven.

Lesprogramma

Tijdens de cursus LinkedIn worden de volgende modules behandeld:

Inleiding LinkedIn

  • Korte voorstelronde deelnemers en trainer
  • Inleiding social media en LinkedIn
  • Hoe werkt het algoritme van LinkedIn
  • Uitleg alle knoppen, functies en begrippen van LinkedIn
  • Verschillen tussen LinkedIn zakelijk en privé
  • De mogelijkheden van een LinkedIn bedrijfspagina
  • Hoe ziet een goed LinkedIn (bedrijfs)profiel eruit
  • Wat is socialselling en het belang van goede aanbevelingen
  • Welke LinkedIn Applications zijn er en hoe deze in te zetten?
  • De samenhang tussen uw website, content en social media
  • De verschillende type updates zo effectief mogelijk plaatsen

Strategie bepalen

  • De beste strategieën voor meer bekendheid
  • Vergroten zichtbaarheid op LinkedIn
  • LinkedIn marketing: corporate branding & personal branding
  • Doelgroepsegmentatie; wie zijn uw fans? waar zit uw doelmarkt? hoe te bereiken?
  • Contentstrategie, contentplanning en contentkalender
  • Creëren van ambassadeurs op LinkedIn
  • Doelstellingen en KPI’s
  • SEO optimalisatie
  • De strategische inzet van de 4 communicatiekanalen op LinkedIn:
    • Bedrijfspagina
    • Groepen
    • Updates
    • Artikelen

Business genereren

  • Bedrijfspagina en showcasepagina’s opzetten
  • Leads genereren op LinkedIn
  • Strategisch zoeken (vastzetten) via LinkedIn en geavanceerde opties
  • Succesvolle netwerkstrategie en vakgroepen
  • Netwerk opbouwen en uitbreiden – connecties uitnodigen – introducties vragen
  • Events aanmaken

Campagnes

  • Advertentiemogelijkheden; LinkedIn campagnes
  • Premium accounts
  • Analyse en rapportage
  • Bloggen

Extra tips

  • Uw persoonlijke actielijst (waar u gericht mee verder kunt)
  • Geavanceerde en verborgen opties
  • Vacatures en werving personeel
  • Do’s en dont’s om marketing te bedrijven via LinkedIn
  • Succesvolle praktijkcases
  • Tips & trucs

Resultaten

Na deze training weet u precies hoe u optimaal gebruik kunt maken van LinkedIn. Moeiteloos zet u LinkedIn in als verlengstuk van uw marketingstrategie. Dit betekent dat u over een volwaardig en kwalitatief LinkedIn bedrijfsprofiel gaat beschikken (welke goed in Google scoort). Daarmee gaat u uw sales verhogen, marketing opties benutten en flink op recruitmentkosten besparen. Ook heeft u een aanvullend actieplan gemaakt, waarmee u gericht verder kunt om nog meer rendement uit LinkedIn te halen.

Aan het einde van de training LinkedIn kunt u het volgende:

  • Uw LinkedIn bedrijfspagina zal met kop en schouders boven die van de concurrent uitsteken.
  • U zal beter en sneller worden gevonden voor nieuwe klanten.
  • U weet hoe LinkedIn werkt, u kunt LinkedIn inzetten als verlengstuk van uw marketingstrategie en u kunt moeiteloos uw weg hierin vinden.
  • U weet hoe u uw netwerk kunt uitbreiden en zo nieuwe interessante potentiële klanten in uw communicatiestrategie opnemen.
  • U weet hoe u via LinkedIn nieuwe doelmarkten kunt bereiken.
  • U begrijpt het samenspel tussen uw website en social media (LinkedIn).

Arbeidsperspectieven

Momenteel is er veel vraag naar LinkedIn professionals. Na het volgen van deze cursus bent u hierin gespecialiseerd en kunt u direct aan de slag voor veel werkgevers op de online marketing afdeling. Ook kunt u ervoor kiezen om carrière te maken als freelancer. De verwachting is dat deze vraag vanuit de arbeidsmarkt de komende jaren in ieder geval stabiel blijft. Doordat er veel vraag is naar LinkedIn professionals, hebben deze professionals een sterke uitgangspositie aan de onderhandelingstafel. Hierdoor zijn zij in staat om betere arbeidsvoorwaarden te eisen.

Klantervaringen

Meer weten?

Uiteraard is er nog veel meer te vertellen over Global Training en onze cursussen. In de brochure komen de onderstaande onderwerpen aan bod:

  • Over ons
  • Waarom kiezen voor Global Training
  • Topdocenten uit de praktijk
  • Onze werkwijze
  • Businesscase en examen
  • Certificering en kwaliteit
  • Startgarantie
  • All-in tarieven
  • Fiscale belastingvoordelen
  • Opleidingslocaties

Klik op de onderstaande button om de brochure te downloaden, of schrijf uzelf vandaag nog in!

Anderen bekeken ook

Cursus Facebook

De beschikbare marketing-activiteiten op Facebook lopen erg uit een. U kunt het inzetten voor het genereren van likes, leads of conversies. Maar ook om de branding van uw specifieke producten/diensten/merknaam te verzorgen. Bekijk de cursus Facebook van Global Training.

Cursus Google Ads

Google Ads is hét populaire advertentieprogramma van Google om reclame te maken voor uw producten en diensten. Voor een budget dat u zelf kiest kunt u advertenties bovenaan de zoekpagina plaatsen, hoger dan de organische zoekresultaten die een search opleveren.

Cursus Google Analytics

Als online marketeer wil u vast weten wat de huidige statistieken en conversies van uw website zijn. Want daarmee worden ook gelijk de verbeter- en knelpunten van uw website inzichtelijk. Tijdens deze cursus leert u Google Analytics stap voor stap voor uw eigen website in te richten.

Cursus WordPress

Wilt u als webdesigner bij de internationale top van WordPress horen? Leer dan professionele en complexe WordPress maatwerk websites te ontwikkelen conform de laatste ontwikkelingen. Waar anderen themes aanpassen, kunt u templates vanuit scratch ontwikkelen.

Deskundig en persoonlijk advies aanvragen?

Op basis van uw huidige loopbaan en leerdoelen geven wij u graag persoonlijk advies. Laat uw gegevens achter en onze deskundige opleidingsadviseurs bellen u binnen 24 uur op om het persoonlijk advies te bespreken.

Waarom kiezen voor Global Training?

Praktijkgericht

Kleine klassen

Topkwaliteit

Bevlogen trainers

Unieke nazorg

Certificaten

Inspirerende lesdagen

Individuele begeleiding

Een selectie van onze klanten

ING logo
KPN logo
Nationale Nederlanden logo
Ministerie van Defensie logo
Ziggo logo
Aegon logo

Wij zijn trots op

3.000 +

Verzorgde cursussen

9,4

Gemiddelde beoordeling

45

Opleidingslocaties in NL en BE

150 +

Bevlogen docenten

Opleidingsadvies nodig?

Onze deskundige opleidingsadviseurs zijn op werkdagen tussen 09:00 t/m 17:00 uur telefonisch bereikbaar. U kunt ons bereiken door de “bel me terug” knop bovenaan deze pagina te gebruiken. Of neem contact met ons op via:

Studiegids ontvangen?

In de studiegids staat een overzicht van alle cursussen die Global Training aanbiedt. Vraag deze nu aan en ontvang alle opleidingsinformatie per mail.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Updates & aanbiedingen

Meldt uzelf aan op onze nieuwsbrief en blijf daardoor op de hoogte van de laatste updates en aanbiedingen.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.